Halaman

27 Jun 2012

Penangan Air Asam Boi!!

sebenarnya aku ni takde lah peminat asam boi sangat..
tapi ada satu hari tu aku terjah satu blog tu kan..sesaja je
boring boring kan..pastu aku terjumpa lah akk ni buat air asam boi ni.
memang nampak terliur lah aku masa tu..hahahaa..dasyat tul kan..
pastu aku ni berkobar2 lah nak plan satu hari nanti nak buat..tapi last last
aku tak buat..hampeh kan..hihihi..

nak jadikan citer kan..satu hari tu aku ada job luar handle event.
so aku pon pi lah sana..pastu lepas habis event tu kitaorng pon pi lah
duduk berehat melegakan tekak yg haus sangat ni kan..pastu kawan aku
ni boleh order air asam boi kat kedai tu..dia kata sedap tau sebab mmg susah
nak cari org jual air asam boi ni..

aku pon.."kak..saya nak gak..sama ngan dia..hehehe" sambil tunjuk gigi putih aku tu..hehe
bila air sampai je..aku terus teringat yg aku penah usha blog akk tu (yg buat air asam boi tu)
wahhhh...punya lah sedap air tu..sampai aku rasa nak order lagi tapi malu lah pulak.hahaa

lepas balik je aku terus pakat ngan diri aku je..
aku plan nak buat gak air ni..so..inilah hasilnya..
walaupon tak macam kat kedai tu tapi aku puas hati sangat sebab sedap
sampai kembang idung ni minum..hehehe..

senang je bahannya.. :)
beli je limau kasturi ngan asam boi
dulu aku kecik2 limau kasturi ni bersepah2 kat tepi umah mak abah.
sekarang dah takdok dah..semua dh tinggal kenangan..^^

pastu potong limau tu jgn kasi habis potong tau
then sumbat lah limau tu kat dalam limau tu mcm kat gambo tu..
bila air dh didih masukkan lah limau + asam boi tu.. :)
jangan lupa masukkan gula sikit tau..tgk lah budget bnyak mana air tu..
lepas dh didih tutup lah api ye..biarkan sejuk sikit..
nanti buang tau limau tu..jgn simpan semua ngan airnya..kang pahit..:(
pastu bolehlah simpan dlm peti sejuk umah..
dahtu..apa lagi boleh bedal air tu..hihihih..

kalau posa posa nanti bolehlah buat kan..best sungguh makan ngan nasi campur..heheh..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan