Halaman

18 Mei 2012

Empat Petua Imam Syafie

Pagi ni aku masuk keja..bukak fb jap pastu aku terbaca wall Farah Lee isteri Ally Iskandar yang fames tu kan..mesti semua kenal kan..aku bukan nak citer pasal diaorg ni..aku cuma nak share apa yang aku rasa sangat bagus untuk kita share bersama sesama manusia untuk kita saling ingat mengingat.
sebab kita selalu lupa kan..macam aku jugak..")

Empat Petua Imam Syafie

Menguatkan badan
1. makan daging
2. memakai haruman
3. kerap mandi
4. berpakaian dari kapas

Melemahkan badan
1. banyak bersetubuh
2. selalu cemas
3. banyak minum air ketika makan
4. banyak makan bahan yang masam

Menajamkan mata
1. duduk mengadap kiblat
2. bercelak sebelum tidur
3. memandang yang hijau
4. berpakaian bersih

Merosakkan mata
1. memandang najis
2. melihat orang dibunuh
3. melihat kemaluan
4. membelakangi kiblat

Menajamkan fikiran
1. tidak banyak berbual kosong
2. rajin bersugi (gosok gigi)
3. bercakap dengan orang soleh
4. bergaul dengan para ulama

Tiada ulasan:

Catat Ulasan