Halaman

15 Mei 2012

Terima Kasih Cikgu

16 mei 2012 hari ni Hari Guru
disambut semua untuk mengenang jasa guru-guru yang telah banyak berjasa selama ini mendidik dan membimbing pelajar pelajar menjadi insan yang berguna dunia dan akhirat.
dulu aku ingat lagi kalau sambut hari guru kat sekolah paling best..siap berebut rebut nak bagi hadiah untuk cikgu yang paling aku sayang.bagi bunga lah..coklet lah..kad lah..pokoknya macam-macamlah kerenah yang dapat dilihat hari tu..^^

aku ni nak kata disayangi guru dulu tak lah sangat..biasa biasa aje cuma dulu pendedahan terlampau untuk sambutan ni takde lah sangat nak bandingkan dengan sekarang kan. kalau dulu jumpe cikgu ucap selamat peluk cikgu tu pon dah best sangat dah..tak mampu nak belikan apa-apa hadiah untuk cikgu maklumlah mak abah pun bukannya berduit sangat masa tu..tak berani nak mintak macam-maca..:)

laaa ni aku tengok dah lain dah..budak budak sekrang ni masing masing semua dah banyak sangat pilihan dan alternatif nak bagi cikgu cikgu ni..siap setiap sorng mesti ada standby beli hadiah untuk cikgu tersayang.best kan..dulu aku tak rasa pon cmtu..hehe..tapi takpelah zaman kan berubah..dulu FB/Twitter semua mana lah ada kan..zaman IT dulu terlalu "jakun" bagi aku di zaman 90an..kalau dapat pegang keyboard komputer besar gedabak tu dah best bangga giler siot..kembang kembang idung ni..senyum sampai telinga..hahaha...tu yang budak budak sekrang ni sangat sangat dan sangat bertuah..;)

Apa pon..aku bersyukur sebab dapat sekolah yang cukup serba serbi..kemudahan semua dapat..cikgu pon baik baik dan yang penting aku mendapat pendidikan yang sempurna..Alhamdullilah.

Dedekasi Untuk Semua Cikgu 1Malaysia

kepada Cikgu dan Pensyarah aku dulu dari zaman
TADIKA FELDA SENING
SEKOLAH AGAMA FELDA SENING
SEKOLAH RENDAH ADELA
SEKOLAH MENENGAH ADELA (SEMEKA)
POLITEKNIK JOHOR BAHRU (IBRAHIM SULTAN)

Aku Ucapkan Ribuan Terima Kasih Yang Tak Berbelah Bagi Kepada Semua Pendidik Yang Pernah Aku Lalui Sepanjang Aku Bergelar Pelajar.Sesungguhnya Jasa & Pengorbanan Anda Semua
Amatlah Aku Sanjung. Teima Kasih Cikgu!!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan