Halaman

4 Mac 2011

PUISI LAMA DITULIS OLEH AKU

sendirian lagi...
sendirian lagi..
itu ungkapan yang keberapa kali layaknya
sepi mengenang malam
sepi sendirian lagi
kapan semuannya akan terluah
ungkapan sepi insan yang malang
buat insan yang fikirkan dirinya sendiri
oh Tuhan..ku mohon kesabaran ini milikku..

# 16 August 2008 # 
aku tak tau apa tajuk sesuai untuk puisi ini dan aku pon dah tak ingat apa yang aku pikirkan masa aku karang puisi ni..ehehe..tapi rasa best pulak dapat jupe kembali hasil nukilan aku yang tak seberapa nak best ni..nasib masih simpan lagi..so aku nak abadikan kat sini...


***********************************************************

tangisan itu hirisan jiwa
jiwa yang lara menjemput dihati sanubari
kudapan yang memeritkan sengsara ditelan jua
digagahi..digogoi..
dibasahi percik lantang ungkapannya
utusan tinta dinanti dengan rela
ungkapan madu yang dilemparkan menikam kalbu
bersama rindu yang membara..


**********************************************************
saat subuh mengeluarkan isyarat jiwa
saat mentari merenung segenap muka bumi
saat aliran titisan hujan membasahi alam maya ini
putaran masa tidak mengenal siapa
saat jiwa yang dipanggil adam hawa
dan saat itu jua mereka menjalankan
tugas sebagai khalifah
di bumi Allah ini..
***************************************************************
kesayuan alunan hati ini
menanti yang tak pasti
yang sememangnya mutlak untuknya
calaran dari menikam kalbu
kasih tak pasti
cinta tak tahu kemana
semuannya hanyalah
mimpi...mimpi yang... ?


aku tak ingat apa sebab nya aku wat tulisan ni..cuma seingat aku lah masa ni aku memang selalu baca novel dan macam rasa terikut ikut pulak..so aku abadikan di sini...;)...naskah peribadi aku yang dah lama giler tersimpan..
aku letak kat sini hanya sebagai kenangan abadi untuk aku..so,,harap tiada yang tersinggung..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan