Halaman

13 Mac 2011

TENGOK WAYANG MERONG MAHAWANGSA

Assalam..
hari ni isnin 14 hb aku masuk keja...ehhmm..keseorangan hari ni coz my staff off day hari ni..
so..ada sedikit kebosanan dan keboringan menerjah ke jiwaku..ehehe..poyo..

cuti hari ahad, 14hb Mac 2011
aktiviti aku ngan pa adalah...ehmm..ikutkan hati ni memang penat nak rehat je kat umah tapi dipikir pikir balik bosan pulak kang kalau duk umah je..so..kami wat keputusan pi tengok wayang..;)
citer apa????...haaaaaaaaa... tentulah aku nak tengok citer baru ditayangkan kan..
HIKAYAT MERONG MAHAWANGSA..
macam best je promosinya aku tengok kan..lagipon kat malaysia ni  jarang benor nak jupe citer epik ni dijadikan filem..so..aku agak terujalah nak tengoknya..lagi satu sebab aku nak tengok heronya yg ehsem ler kan ..apa lagi kan..ehehee..dasar ko ina...ehehe..sapa setuju angakat tangan..;)

pic kredit to google

oh ya..sekarang port aku ngan pa kalau pi tengok wayang kan..nak tau tak kat mana..ehehe..
oleh kerana malas nak bersesak sesak ngan orang ramai kan..
so kitaorg pi today mall kat tiram..pi pepagi skit dlm kul 11 gitu...insyallah tak ramai..
so..tak lah pening pening lalat ngan orang ramai..;)

so..lepas tengok aku ngan pa pon mengutarakan pendapat memasing..
pa cakap citernya ok & menarik..cuma sapa yang tak tau sejarah merong ni..ehmmm..mesti blur kejap pasal tak tau sejarah berkenaan hikayat merong ni..cerita ni kalau betul betul hayati kita dapat tengok kesetiaan kepada negara ,cinta abadi dapat dilihat dan dirasai dengan berkesan..kira macam touching ler..ehe..

pic kredit to google

pelakonnya pon semua best..cuma rambut palsu Dato' Haji Rahim Razali tak berapa real lah..huhu...kalau real lagi best dan nmpak hidup rupannya...huhu..tapi so far ummi (embok) nampak hidup lakonannya..dan seksi..seksi disini bermaksud bahasa tubuhnya pada aku lah...;) 
aku pon setuju ngan pa coz..pada aku plot cerita..gambar semua nampaknya berjaya..dan seronok tengok..cuma kalau kita tak tau pasal sejarah merong ni mmg agak blur lah kejap kalau tengok..tapi so far aku bagi 8/10 untuk filem hebat ni..^_^.. (memandai je aku ni bagi markah..eheh)



pic kredit to google

cuma aku agak terkilan sebab...sebab..sebab...lagu filem ni tak dimainkan pon...uhuhuu..cuma kedengaran muziknya saja..suara lunak anuar zain langsung tak ada...ehhmmm...lepas dah abis barulah kedengaran..so agak terkilan nak dengar lagu tu beserta ngan suara anuar yang best giler tu..!!..

TAHNIAH kepada 3 beradik KRU kerana berjaya hasilkan filem yang berkualiti ni..sangat rugi tak tengok..tapi..apa pon..citer ni memang patut ditonton oleh semua lapisan masyarakat malaysia dan dunia..dan sangat bagus kalau anak anak muda remaja belia menonton filem ini supaya sejarah malaysia takkan hilang dek zaman!..jom pi tengok wayang jom..;) ..
JOM SUPPORT FILEM MALAYSIA!!

*****************************************************************

15hb - 16hb Mac 2011..aku akan ke KL untuk meeting ngan company 
dengan macam macam perkara untuk dibincangkan..esok pagi pagi dah gerak..uhuu...
so..semoga kami semua selamat pergi KL dan selamat balik JB dengan selamat..insyallah..

sebelum menutup ngomelan aku ni....ada suprise..ehehhee...
sedikit PROMOSI untuk eloraku..

memang rugi tak beli dear...sangat JIMAT..
dah lah MURAH kan...dapat pulak FREE POSTAGE..dan lagi
dapat lagi FREE GIFT...uhuuhh...memang Berbaloi..^_^


Tiada ulasan:

Catat Ulasan